piątek, styczeń 31 2020

Wskazówki dotyczące uważnego porodu

Mam zaszczyt pracować na świecie. Moim życzeniem dla wszystkich kobiet w ciąży jest dar uważnej ciąży i porodu.

Niezwykle ważne jest stworzenie przestrzeni do uważności w ramach przygotowań do porodu i pielęgnowanie uważnych relacji z partnerem, rodziną i, co najważniejsze, z samym sobą. Uważność może nie dać ci doświadczenia porodowego, którego potrzebujesz, ale pomaga zakochać się w doświadczeniu porodowym.

Medytacja pomaga wszystkim Korzyści z medytacji są od dawna ustalone. Medytacja tworzy głęboki poziom odpoczynku psychicznego, który jest bardzo kojący zarówno dla matki, jak i dziecka podczas ciąży i porodu. W codziennej praktyce powstaje wewnętrzna cisza i przestrzeń pewności, która uczy Ciebie i Twojego dziecka unikania negatywnych reakcji na stresujące sytuacje. Medytacja jest najbezpieczniejszym i najskuteczniejszym sposobem niefarmakologicznego zmniejszenia lęku i stresu, tym samym przywracając i promując układ odpornościowy zarówno matki, jak i jej dziecka.

Po 32 tygodniach łożysko przenosi hormony z krwi matki do środowiska płodowego. Płód polega na matce w celu zapewnienia bezpieczeństwa tego środowiska poprzez kąpiel hormonalną. Medytacja zmniejsza produkcję hormonów stresu, kortyzolu i adrenaliny, i daje płodowi sygnał, że jest bezpieczny i chroniony. Jest to niezbędne, ponieważ określa temperament spokoju lub niepokoju u dziecka. Medytacja wytwarza również endorfiny, nasz hormon przyjemności, który pomaga w przygotowaniu porodu ze względu na jego działanie przeciwbólowe. Efekt faktycznie poprawia się z czasem, więc im wcześniej zaczniesz ćwiczyć medytację w czasie ciąży, tym wyższy będzie poziom endorfin, gdy przyjdzie czas na poród.

Przygotuj swój umysł Louis Pasteur powiedział kiedyś: „Szansa sprzyja tylko przygotowanemu umysłowi”. Nagłe przebłyski wglądu się nie zdarzają - są produktami przygotowania. Naucz się, abyś, gdy nadszedł czas na podjęcie decyzji, mógł dokonać właściwego wyboru. Zachęcam wszystkich moich pacjentów i ich partnerów do uczestnictwa w kursach związanych z porodem i karmieniem piersią, aby wiedzieli, czego mogą się spodziewać. Im bardziej jesteś poinformowany, tym bardziej jesteś upoważniony i zrelaksowany podczas porodu. Strach przed nieznanym powoduje ból, który wywołuje większy strach, co powoduje bolesne dostawy. Zadawaj dużo pytań na wizytach prenatalnych. Wybierz lekarza, który zapewni ci współczującą, zindywidualizowaną opiekę i z którą tworzysz silną więź zaufania, gdy wchodzisz w poród. Zamiast koncentrować się na „idealnych porodach”, poszerz swoją wiedzę na temat różnych wyników porodu i zdecyduj, jak chcesz poradzić sobie z różnymi możliwościami.

Porady dotyczące zdrowej ciąży

Dowiedz się jak najwięcej o cudownych zmianach w twoim ciele i o tym, jak rośnie Twoje dziecko. Porozmawiaj ze swoją matką, przyjaciółmi i innymi kobietami o ciąży, porodzie i porodzie. Uczęszczaj na poród wczesnej ciąży, czytaj książki i oglądaj filmy o normalnej ciąży i porodzie.   Zastanów się, czy chcesz rodzić w szpitalu, w centrum porodowym, czy w domu. Wybierz dostawcę opieki zdrowotnej, który będzie mógł pomóc ci w wybranym miejscu i który pomoże Ci zbudować zaufanie do ciąży i porodu.   Jedz dobrze zbilansowaną dietę, zwracając uwagę na zalecenia Departamentu Rolnictwa USA. Spraw, aby Twój talerz był kolorowy - codziennie spożywaj dużo warzyw i owoców. Jedz ryby trzy razy w tygodniu dla wzrostu i rozwoju mózgu twojego dziecka. Pij dużo wody - sześć do dziesięciu szklanek dziennie - i wybieraj (prawdziwe) soki owocowe i odtłuszczone mleko zamiast napojów gazowanych.   Unikaj substancji, które mogą być niebezpieczne dla Ciebie i Twojego dziecka, takich jak papierosy, alkohol i narkotyki uliczne. Nie bierz żadnych leków, nawet bez recepty, chyba że omówiłeś je ze swoim lekarzem.   Pozostań aktywny! Kontynuuj programy ćwiczeń, które wykonywałeś przed zajściem w ciążę, zgodnie z zaleceniami swojego lekarza. Jeśli nie ćwiczyłeś przed zajściem w ciążę, rozważ chodzenie, pływanie, ćwiczenia prenatalne lub prenatalne lekcje tańca. Regularne, umiarkowane ćwiczenia sprawiają, że poród jest krótszy i mniej bolesny oraz zmniejsza ryzyko operacji cesarskiego cięcia.   Uzyskać dużo odpoczynku. Słuchaj swojego ciała, aby określić, czy potrzebujesz krótkich przerw w ciągu dnia i określić, ile godzin snu potrzebujesz w nocy.   Porozmawiaj z dzieckiem i ciesz się rosnącą więzią. Badania pokazują teraz, że dzieci reagują na zmysł dotyku już w 10 tygodniu ciąży. Nieco później Twoje dziecko może reagować na światło, głos, muzykę i inne dźwięki.   Zarządzaj stresem w swoim życiu. Utrzymuj otwartą komunikację z partnerem. Zbuduj swój system wsparcia. Ucz się i ćwicz medytację. Weź udział w prenatalnej lekcji jogi. Naucz się technik radzenia sobie ze stresem, takich jak powolne, głębokie oddychanie i inne strategie relaksacyjne na lekcjach edukacji porodowej Lamaze.   Zaplanuj narodziny dziecka. Dowiedz się jak najwięcej na temat porodu w wybranej lokalizacji. Zadaj pytania na temat praktyk zdrowego porodu Lamaze Six, o których wiadomo, że promują bezpieczne i zdrowe porody. Lekcje Lamaze pomogą ci zrozumieć, co dzieje się podczas porodu. Ty i Twój zespół wsparcia nauczycie się pozycji i ruchów, które pomogą w postępie porodu i sposobach radzenia sobie ze stresem i bólem.   Ciesz się tym wyjątkowym czasem w swoim życiu! Twoja rodzina i przyjaciele mogą w pełni wykorzystać to cudowne przejście. Miej zaufanie do zdolności swojego ciała do wzrostu, odżywiania i rodzenia tego dziecka, tak jak kobiety od wieków.